CENTRALNY KATALOG KSIĘGOZBIORÓW
Znaleziono 3 pozycje o tematyce: Dysleksja i dysgrafia
AUTOR:
Nosowska, Dorota.
POZ/ODP:
Dorota Nosowska, Renata Kreczman-Madej ; [il. Jarosław Żukowski].
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe "Arystoteles"- Marek Matusiak, 2010.
HASŁA:
Dyskalkulia Dysleksja i dysgrafia Dziecko - rozwój psychofizyczny Wstyd Zespół AD/HD OPIS FIZYCZNY:
400 s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
159.9 Pod.
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000266725
26672 /MGBP
UWAGI:
Na s. tyt. data wyd. 2009/2010. Na okł. ADHD, Dysleksja, Dysgrafia, Dyskalkulia, Wstyd.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Jak pomóc dziecku z dysleksją : poradnik dla rodziców i nauczycieli
AUTOR:
Radwańska, Anna
POZ/ODP:
Anna Radwańska.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2017.
SERIA:
Engram
HASŁA:
Dysleksja i dysgrafia Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja Poradniki dla nauczycieli Poradniki dla rodziców OPIS FIZYCZNY:
202 strony : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000321240
32124 /MGBP
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Poradnik napisany został z myślą o rodzicach, którzy chcą zdobyć potrzebną i praktyczną wiedzę na temat dysleksji. Autorka omawia zjawisko dysleksji rozwojowej, typy dysleksji, objawy i symptomy wczesnego występowania ryzyka dysleksji. Podkreśla rolę rodziców, nauczycieli, rówieśników w edukacji dziecka z dysleksją. Uzupełnieniem poradnika są szeroko omówione przykłady ćwiczeń usprawniających technikę czytania i pisania (z podziałem na wiek) oraz konspekty zajęć.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wstęp Rozdział 1. Dysleksja 1.1. Cechy dysleksji 1.2. Przyczyny dysleksji 1.3. Pozytywne cechy dysleksji 1.4. Diagnoza dysleksji 1.5. Dysleksja a stres Rozdział 2. Symptomy ryzyka dysleksji i dysleksji 2.1. Objawy dysleksji w poszczególnych okresach życia 2.1.1. Objawy u dzieci w wielu 6–7 lat 2.1.2. Młodszy wiek szkolny 7–10 lat 2.1.3. Wiek szkolny – powyżej 10. r.ż. Rozdział 3. Praca z dzieckiem dyslektycznym 3.1. Rola nauczyciela 3.2. Rola rodzica 3.2.1. Katalog rodzicielskich zachowań 3.3. Prawa i obowiązki ucznia dyslektycznego 3.4. Dysleksja a styl uczenia się Rozdział 4. Osobowość dziecka dyslektycznego 4.1. Samoocena osób z dysleksją 4.2. Cechy osobowości – mocne i słabe strony dziecka dyslektycznego 4.3. Poczucie wpływu na własne życie – kontrola 4.4. Pozycja społeczna dziecka dyslektycznego oraz postawa wobec niego Rozdział 5. Formy pomocy 5.1. Wsparcie rodzica 5.1.1. Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych 5.2. Wsparcie nauczyciela 5.3. Wsparcie rówieśników 5.4. Wsparcie emocjonalne Rozdział 6. Terapia pedagogiczna 6.1. Terapia pedagogiczna – pojęcie 6.2. Zasady terapii pedagogicznej 6.3. Poziomy pomocy terapeutycznej osobom z dysleksją rozwojową 6.4. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna – jej zadania i regulacje prawne Rozdział 7. Ćwiczenia wspomagające naukę czytania i pisania Ćwiczenia wspomagające rozwój funkcji wzrokowych Ćwiczenia wspomagające rozwój funkcji słuchowo-językowych Ćwiczenia w pisaniu Ćwiczenia w czytaniu Dyktando w 10 punktach – z komentarzem ortograficznym Dla przypomnienia. Zasady poprawnej pisowni Ćwiczenia usprawniające naukę czytania i pisania dla uczniów klas młodszych Ćwiczenia usprawniające rozwój funkcji wzrokowych Ćwiczenia usprawniające technikę pisania i czytania 94Ćwiczenia usprawniające czytanie Ćwiczenia usprawniające naukę czytania i pisania dla uczniów klas starszych Ćwiczenia usprawniające analizator wzrokowy Ćwiczenia usprawniające pisanie i czytanie z uwzględnieniem analizatora słuchowego Zakończenie Przykład emocji dziecka dyslektycznego Pytania dla nauczycieli Konspekty Skala Ryzyka Dysleksji Wierszyki ortograficzne. Nauka od razu staje się przyjemniejsza i milsza Kwestionariusz samooceny Słowniczek wyrazów trudnych Bibliografia UWAGI:
Bibliogr. s. 200-202.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
MGBP Glinojeck
Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
AUTOR:
Górniewicz, Ewa
POZ/ODP:
Ewa Górniewicz.
ADRES WYDAWNICZY:
Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 1998.
HASŁA:
Dysleksja i dysgrafia - badanie - metody. WYDANIE:
Wyd. 3 popr.
OPIS FIZYCZNY:
74 s. ; 24 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
145000218175
21817 /MGBP
UWAGI:
Bibliogr. s. 56-58.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW